חג האביב, הנושא מסר ותקווה של התחדשות טובע את חותמו גם על בית האבות הדסים בבית שאן. המטופלים- ומשפחותיהם - זוכים לטיפול מיטבי, ליחס אישי חם וחומל. בהתערבותו של ראש העיר רפאל בן שטרית שכר העובדים שודרג באחרונה באופן משמעותי. הועמק הקשר עם העירייה ונוספו שיתופי פעולה עמה. המהפך הניהולי בא לידי ביטוי בכל היבט. את השינוי המבורך ניתן לזקוף גם לשיתוף פעולה יוצא דופן עם דותן חן, אשר התמנה לפני חודשים אחדים לנהל את הבית. חן, הוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, בעל ניסיון עשיר בניהול מערכות רפואיות. הוא גדל והתחנך בציונות הדתית ובמשך שמונה שנים שירת כקצין ביחידה מבצעית מובחרת בצה"ל

כלים
בית האבות הדסים בבית שאן
בית האבות הדסים בבית שאן

בשיחה עמו נדרש חן לנושאים אחדים שחשוב לו להביאם לידיעת הציבור ולבטא את התפיסה הניהולית שלו את המקום. כל עובדי הבית מגלים רגישות מופלאה לדיירי הבית ומעניקים להם טיפול מופתי.

החזון של בית האבות: לאפשר אורח חיים פעיל ועיסוק משמעותי לדיירים, תוך ליווי מקצועי רפואי וסיעודי צמוד והשגחה 24/7, המעניקה ביטחון ושלוות נפש למשפחות הדירים. בבית הסיעודי יש מכון שיקום, שבו עובדים שלושה פיזיותרפיסטים, הכולל מרפאה בעיסוק ומרפאה בדיבור, המכון משקם את הקשישים מבחינה פונקציונלית, מוטורית וקוגניטיבית.

במסגרת התכנית "הדסים מחזירה לקהילה" ייבחרו קשישים תושבי בית שאן שאינם דיירים בהדסים, לקבלת טיפולי פיזיותרפיה ושיקום בהדסים ללא עלות. התכנית תצא לפועל בשיתוף העירייה ומחלקת הרווחה ומנהלה - שבתאי שמחי.

"אני מבקש להביע הערכה רבה למערכת הרווחה ולעובדות הסוציאליות המדהימות שעושות עבודת קודש למען תושבי העיר. הדיירים זוכים לטיפול יומיומי של צוות מטפלות מדהימות, הכולל מקלחת יומית, ארוחות מבושלות במקום במטבח של בית האבות ובליווי של דיאטנית מוסמכת ותכניות תזונה אישיות. תודות חמות מגיעות לעמותת 'נווה שלווה' ולראש העיר, רפי בן שטרית יו"ר העמותה.

ביטוי ייחודי ניתן לכיבוד הדת והמסורת במסגרת התפיסה "הדסים מכבדים את המסורת שלך": לבד ממשגיח הכשרות רבי דוד דרעי מונה באחרונה, ביוזמת ראש העיר, הרב יעקב עזרא לתפקיד רב בית האבות. הוא מעניק שיעורי תורה וליווי רוחני בכל יום, תוך הקפדה על שבתות וחגי ישראל וכל אלה באווירה ייחודית.

דותן אומר כי המשפחות מוזמנות לקחת חלק פעיל בבית האבות על בסיס יומי. מידת המעורבות של המשפחות הולכת וגדלה. המקום מציע פינת קפה ושתייה חופשית למשפחות הדיירים, קבוצת ווטסאפ פעילה של כלל העובדים והמשפחות ביחד. המוטו - תראו את המקום כבית נוסף בבית שאן. המקום פתוח עבור המשפחות. ניתן לקחת את הדייר הביתה מתי שרוצים, בשבתות, בחגים או לאירועים בכל יום. לא רק הבית פתוח- גם הגישה.

דותן: "אנחנו יוצאים לטיפולים ולאירועים מחוץ לבית האבות ומשתתפים בפעילויות של הגיל השלישי, , מקיימים מדי יום מגוון פעילויות- טיפול בחיות, מוזיקה, סידור פרחים לשבת", אומר חן. "תודה גדולה מגיעה לדדה חדד, מנהל הגיל השלישי, על שיתוף הפעולה הפורה. ביקרנו גם בקבר רבי מאיר בעל הנס בטבריה ונקיים פעילויות נוספות בעתיד.

בעבר העיבו על האווירה והעכירו אותה תלונות העובדים על קיפוחם בשכר. מה השתנה?

"שיפרנו באופן מהותי ומשמעותי את יחסי העבודה: מיסדנו את יחסי העבודה בבית האבות בשיתוף פעולה מלא עם מזכיר האיגוד המקצועי, אפי כהן צמח, אני מברך את פועלו ושיתוף הפעולה עמו. הוא עושה לילות כימים, ללא הפרזה, למען ציבור העובדים. בנוסף קם ועד עובדים שעובד בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת בית האבות לשיפור מתמיד ביחסי העבודה והטבות לעובדים. עובדי הדסים זוכים לתוספות שכר משמעותיות תודות לתמיכה של רפי בן שטרית, הן מתוקף סמכותו כראש עיר והן בתפקידו כיו"ר 'עמותת נווה' שלווה המעניקה תוספות שכר של עשרות אלפי שקלים בחודש לכלל העובדים בהדסים. תנאים אלו מאפשרים לנו לגייס את מיטב העובדים לטיפול בדיירי העיר בית שאן. בהזדמנות זו אודה לאדם יקר שעשה רבות למען תושבי העיר בית שאן בתחום קידום הבריאות, וקידם משמעותית את בית האבות - מוטי פחימה".

בימים אלה שוקדים בהדסים על הקמת גוף מתנדבים מהישיבה התיכונית למען הקמת חווה חקלאית מונגשת לטובת הדיירים בה, יהיו גידולים חקלאיים ופינת חי. בית אבות הדסים הוא מקום שבו הציווי היהודי האנושי העמוק והמרגש "אל תשליכני לעת זקנה ככלות כוחי אל תעזבני" מתממש באופן המהווה ביטוי מרגש להיענות לתחינה המובעת במלים אלה. יחד עם צוות עובדים מסור ומחויב, מקדם דותן חן את הבית הזה ויוצק משמעות חדשה למחויבות המוסרית של החברה לדאוג לקשישים הסיעודיים. אתם מוזמנים לפקוד את המקום ולהיווכח בכך במו עיניכם.