מאות משתתפים יאיירו מַנְדָּלָה (איורים מעגליים לצביעה) באורך של חמישים מטרים, שתיפרש ברחוב בצלאל - ש"ץ בירושלים, כחלק מסדרת אירועי תרבות, בידור ופנאי שיושקו בחופשת הפסח, בשלושה מתחמי רחובות במרכז ירושלים. המתחמים הוקמו בימים אלו כניסיון ליצור אלטרנטיבה לקניונים. דני קרמר מדפיס המַנְדָּלָה: "השילוב של שיתוף ציבור כה גדול שיגיע, ביחד עם אתגר מקצועי של הפקת מוצר בסדר גדול שכזה מאוד מרתק אותנו".

כלים
מנדלה טיבטית. תמונת אילוסטרציה
מנדלה טיבטית. תמונת אילוסטרציה

ביום שלישי, 26 באפריל חול המועד פסח, במסגרת השקת מתחם העסקים, הבילוי והאומנות של רחוב בצלאל-ש"ץ בירושלים, יוזמן הציבור לצבוע את המנדלה (חוברת איור) הגדולה במזרח התיכון, שהודפסה ע"י חנות עולם היצירה של גרפוס השוכנת במתחם.

מדובר במַנְדָּלָה בגודל של חמשים מטרים, אשר תיפרש לאורך רחוב ש"ץ. הילדים בליווי ההורים יבואו לקשט את המַנְדָּלָה ויקחו חלק בפרויקט מרגש זה, שכולו מסר של תקווה ואחווה. כל ילד או משפחה שישתתפו בקישוט, יקבלו העתק מוקטן לקחת הביתה למזכרת. המארגנים מצפים למאות משתתפים, חובבי מנדלות, משפחות וילדים.

לדברי דני קרמר, בעלי רשת חנויות גרפוס עולם היצירה, המדפיס את המַנְדָּלָה: "מדובר בפרויקט מאוד חשוב עבורנו. השילוב של שיתוף ציבור כה גדול שאנו מאמינים שיגיע, ביחד עם אתגר מקצועי של הפקת מוצר בסדר גדול שכזה מאוד מרתק אותנו. אני בטוח שהתוצאה תהיה חיובית גם לקהל הרחב וגם לבעלי החנויות במתחם שהפעילות תוביל גם לחוויה בילוי מהנה לצד עליה במחזור המכירות".

הניסיון לקבוע שיא הינו חלק מליין פעילויות תרבות ופנאי קבוע, שיתרחש מדי שבוע במתחמים בצלאל-ש"ץ, נחלת שבעה ושלומציון. המתחמים, או בשמם המקצועי B.I.D( (Business Improvement District הם התאגדות של בעלי עסקים שכנים לעמותה, הזוכה לתקציבים ועזרה מקצועית מחברת עדן והעירייה. שיתוף הפעולה הוביל להפקת אירועים שיווקיים ומסחריים מושכי קהל, שיהפכו את הרחובות למוקדי משיכה לקונים, מבלים וצרכני תרבות במטרה להפכם לתחרותיים יותר, אל מול הקניונים המאורגנים והחזקים.

מהי מַנְדָּלָה: יצירה במעגלים, מעגלים המתחילים בנקודת המרכז ומתרחבים ממנה. המעגל, שהוא צורה ראשונית בטבע – הכוכבים, פתיתי השלג, גזעי עצים, היווה השראה לאדם כבר מראשית ההיסטוריה האנושית. בני אדם מתרבויות שונות מצאו במעגל צורה שבאמצעות יצירתה, ניתן לבטא מהויות פנימיות

וקוסמיות. שמאנים אינדיאניים ציירו מנדלות מחול בטקסים של ריפוי, סמל המגן דויד בנוי על בסיס חלוקת המעגל לשישה חלקים שווים, והמנדלה הטיבטית מסמלת את מחזוריות החיים והמוות. לאחרונה איור מנדלות, הפך לתחביב ההולך ותופס תאוצה בקרב צעירים וגם מבוגרים.