תרגיל היערכות לאט''ה (אירוע טוקסיקולוגי המוני), נערך במרכז הרפואי בני ציון כחלק מהתמודדות ביה"ח עם תרחישי החירום השונים, שבו נטלו חלק עובדי ביה"ח מכל הסקטורים, פיקוד העורף, משטרה ומד"א, כאשר על צוות הביקורת, נמנה צוות בכיר מביה"ח כרמל. הפרויקט קודם ונוהל ע"י הועדה לשעת חירום בביה"ח בראשותו של סגן מנכ"ל ביה"ח ד"ר דני שטיינברג, מרכזת שעת חירום מירה וילהלם כפיל וסגן המנהל האדמיניסטרטיבי אייב צוקרמן. מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אמנון רופא פיקח באופן אישי על התרגיל בביה"ח. התרגיל הוכתר בהצלחה רבה, וביה"ח בני ציון זכה לשבחים רבים על אופן תפקודו מפיקוד העורף ומהאגף לשעת חירום במשרד הבריאות

כלים
תרגיל היערכות לאט''ה שנערך השבוע במרכז הרפואי בני ציון. צילום- מחלקת שיווק בני ציון
תרגיל היערכות לאט''ה שנערך השבוע במרכז הרפואי בני ציון. צילום- מחלקת שיווק בני ציון

תרגיל מוצלח. תרגיל משולב אר''ן (אירוע רב נפגעים) ואט''ה (אירוע טוקסיקולוגי המוני), נערך בחמישי האחרון ע"י פיקוד העורף במרכז הרפואי בני ציון בחיפה, כאשר במהלך התרגיל נקלטו עשרות פצועים מדומים בפרק זמן קצר ביותר, שנפגעו משאיפת רעלים וכימיקליים, כתוצאה מתאונת דרכים שבה הייתה מעורבת מיכלית שנשאה חומרים רעילים. מטרת התרגיל הייתה לבחון את היערכות בית החולים על כל מחלקותיו ויחידותיו לאירוע רחב היקף הכולל קליטה וטיפול במספר רב של נפגעים.

כוחות החירום של המרכז הרפואי בני ציון, הכוללים אנשי צוות רבים מכלל הסקטורים, התפרסו ברחבת הכניסה והחנייה בסמוך לחדר המיון ותורגלה ההתמודדות עם פציעות אופייניות כתוצאה מאירוע טוקסיקולוגי. כמו כן, נפתח מטה החירום של ביה"ח אשר ניהל את כלל האירועים.

בסיום התרגיל, התקיים דיון והפקת לקחים ובמהלכו, קציני פיקוד העורף ובכירים באגף לשעת חירום במשרד הבריאות, שיבחו כאמור את תפקוד ביה"ח בני ציון וציינו כי התרגיל הוכתר בהצלחה רבה.