אין צורך להיות מומחה לתחום הסלולר כדי לדעת שהתחרות העזה ביותר היא בין מכשירי הדגל של שתי חברות העל: Apple ומכשירי האייפון שלה מצד אחד, מול Samsung ודגמי הגלקסי השונים מהצד האחר. אם כך, מה מהם עדיף? הסקירה הנוכחית באה להשוות בין שני המכשירים המתקדמים ביותר כיום של חברות הענק האלה: אייפון 6s מול גלקסי S7, שמושק בעולם ממש בימים אלה.

כלים

העיצוב החיצוני

פרמטר ראשון להשוואה בין שני המכשירים הוא הפן הויזואלי שלהם. במקרה של אייפון S6, אין הפתעות ביחס לדגם הקודם, אם כי הדגם האחרון הוא בעל מימדים שונים במקצת: המשקל עלה מעט, מ-129 גרם ל-143 גרם, וגם העובי עלה בשני מילימטרים (מ-6.9 מ''מ ל-7.1 מ''מ). הגלקסי S7, מן העבר השני של המשוואה, ממשיך לבטא את המעבר של סמסונג מפלסטיק לזכוכית ומתכת. משקל המכשיר 142 גרם ועוביו 7.9 מ''מ.

תצוגה

מבחינת תצוגה, הרזולוציה בסמסונג גלקסי S7 משופרת בצורה משמעותית ביחס לדגם האחרון של האייפון: 2560X1440 פיקסלים במסך 5.1 אינץ' בגלקסי, לעומת 1334X750 פיקסלים במסך של 4.7 אינץ' בלבד במכשיר האייפון. מן העבר השני של המשוואה, המסך הקטן יותר של האייפון ומספר הפיקסלים המצומצם, באופן יחסי, מביא לצריכת סוללה נמוכה יותר. הבעיה היא שקיבולת הסוללה באייפון נמוכה אף היא: 1,715 mAh לעומת 3,000 mAh במכשיר הגלקסי החדש.

מסך האייפון S6 כולל את טכנולוגיית ה-3D Touch, שמביא לכך שהמסך הופך לרגיש לעוצמתו של המגע – מכאן שמגוון אפשרויות הלחיצה והמעבר בין התפריטים גדל. למרות השמועות על כך שהפיצ'ר הזה יופיע גם בגרסה החדשה של הגלקסי - בפועל זה לא קרה, לפחות בינתיים.

תוכנה וביצועים

סמסונג גלקסי S7 מריץ את מערכת ההפעלה Android 6.0 Marshmallow. החידוש העיקרי של גרסה זו של מערכת ההפעלה הוא מנגנון המשפר את חיי הסוללה, כמו גם אפשרות ההפעלה של Google Now בנקישה ואת ממשק ה-TouchWiz. באייפון, מערכת ההפעלה היא iOS 9, שכללה מספר שינויים ביחס לגרסה הקודמת: למשל, בעוזרת הקולית Siri ובממשק –Google Now. היתרון של האייפון הוא בביצועים, אם כי הגמישות וההתאמה נמוכים ביחס למערכת ההפעלה של אנדרואיד.

מבחינת הזיכרון הפנימי, הניצחון הוא של סמסונג: זיכרון של 4 ג'יגה בייט במכשיר הגלקסי S7, לעומת שני ג'יגה בייט באייפון S6. גלקסי מגיע בשתי גרסאות של זיכרון חיצוני – 32 ג'יגה או 64 ג'יגה – כאשר באייפון הבחירה היא בין 16, 64 ו-128 ג'יגה בייט.

מצלמה וסוללה

המצלמות של שני המכשירים מצוינים – בכך אין ספק. ברמת המפרט הטכני, התמונה נראית דומה (תרתי משמע): מצלמה קדמית של 5 מגה פיקסל ומצלמה אחורית של 12 מגה פיקסל, בשני המכשירים. עם זאת, בפוטו פיניש נראה שסמסונג לוקחת, בזכות איכות תמונה משופרת הנגרמת הודות לטכנולוגיית Dual Photodiode ולמנגנון ייצוב התמונה.

לסיכומו של עניין, קשה להעניק תשובה חד משמעית לשאלה בה עוסק המאמר, כיוון שלכל אחד מהמכשירים יש יתרונות משלו. החדשות הטובות הן שבין אם אתם רוכשים Galaxy S7 או iphone 6s בחנות של סלקום, כמו בכל חנות אחרת – תצטיידו במכשירים מצוינים ו(כמעט) מושלמים.