התזמורת הקאמרית הישראלית תארח את המנצח כריסטוף פופן בקונצרט הקרוב - הומאז' למנדלסון.

כלים
התזמורת הקאמרית הישראלית תארח את המנצח כריסטוף פופן
התזמורת הקאמרית הישראלית תארח את המנצח כריסטוף פופן

התזמורת הקאמרית תארח את המנצח כריסטוף פופן (Christoph Poppen)בקונצרט הקרוב אשר יתקיים ב12 וב13 באפריל במוזיאון תל אביב.

כריסטוף פופן (גרמניה) מנצח וכנר, אלינא גורביץ', כינור

מנדלסון: סימפוניה לכלי קשת מס' 7 ברה מינור מנחם ויזנברג: פתיחה לכלי קשת, "הומאז' למנדלסון"

באך: קונצ'רטו ל-2 כינורות ברה מינור, 1043 ברי"ב

היידן: סימפוניה מס' 101 ברה מז'ור, "השעון"

כריסטוף פופן, יליד שנת 1956, הוא מנצח, כנר ומרצה אקדמיה גרמני בעל שם בינלאומי. החל את לימודיו בבית הספר ע"ש רוברט שומן בדיסלדורף, ועד שסיים את לימודיו שם בשנת 1976 כבר הספיק לזכות בפרס בונדרסוורבנד (Bundersverband) היוקרתי בשנת 1975. זכייה זו נוספה לזכייתו בתחרות הצ'כוסלובקית הבינלאומית קוסיאן (Kocian), בהיותו בן 14. לאחר-מכן, פיתח את נגינתו על הכינור אצל המורים יוזף גינגולד (Josef Gingold), אוסקר שומסקי (Oscar Shumsky) ו-ניית'ן מילשטיין (Nathan Milstein). בשנת 1977 זכה פופן בתחרות הבינלאומית לכינור בזאגרב, וצלב הומל (Vaclav Huml), ובשנת 1983 זכה בתחרות רודולף ליפיצר (Rudolf Lipizer) בגרוזיה ובתחרות קארל פלש (Carl Flesch) בלונדון. כריסטוף פופן ייסד בשנת 1978 את רביעית כלי המיתר "צ'רוביני" (Cherubini) והיה לכנר ראשון בה. הרביעייה זכתה בפרס קרל קלינגלר (Karl Klingler) בהאנובר בשנת 1979 ובפרס ראשון בתחרות רביעיות כלי המיתר באביאן, צרפת, בשנת 1981.

פופן הופיע באולמות מרכזיים ברחבי העולם, גם כאדם פרטי וגם כחלק מהרביעיה. כמו-כן, הופיע עם תזמורות בולטות ובתוכניות טלוויזיה ורדיו במדינות רבות. כריסטוף פופן ניצח על תזמורות רבות ברחבי אירופה: התזמורת הסימפונית של ברלין, תזמורות הרדיו של זארבריקן והאנובר (גרמניה), התזמורת הקאמרית של אוסטרובוטניה (פינלנד), תזמורת הרדיו של הילוורסום (הולנד), תזמורת פדובה של מחוז ונטו (איטליה) והתזמורת הסימפונית של במברג (גרמניה). בשנת 2006 שימש כמנצח ומנהל של תזמורת הרדיו של זארבריקן, ובשנים 2011-2007 שימש בתפקיד דומה בתזמורת הרדיו הפילהרמונית הגרמנית. בשנת 1988 הצטרף פופן לאקדמיה למוזיקה בדטמולד, גרמניה, כפרופסור לכינור ולמוזיקה קאמרית, והפך במהירות למרצה ומחנך מפורסם בתחום הכינור.

בשנת 1989 החל פופן לתפקד כמנהלה המוזיקאלי של התזמורת הקאמרית של דטמולד ויצר לעצמו שם של מנצח. בשנת 1995 מונה לפרופסור באקדמיית האנס אייסלר (Hans Eisler) בברלין, אשר הפך לנשיאה בשנים 2000-1996, וכן שימש כמנהל אמנותי בתזמורת הקאמרית של מינכן. כמנהלה האומנותי של תזמורת זו, הקליט פופן יחד עם תלמידתו איזבל פאוסט (Isabelle Faust) את כל הקונצרטים לכינור של יוזף היידן. בשנת 2002 אף הקליט עם אנסמבל הילארד הבריטי את האלבום Morimor.

אלינא גורביץ' מופיעה תדיר כסולנית בהרכבים קאמריים, קונצרטים ופסטיבלים בינלאומיים בארץ ובחו"ל. בין הפסטיבלים בהם הופיעה: פסטיבל "וונד-סיסל" בדנמרק, הפסטיבל למוזיקה מודרנית בגראץ, אוסטריה, הפסטיבל למוזיקה קאמרית באילת ופסטיבל ה-"דיוואן" בארה"ב. גורביץ', קונצרטמייסטר (נגנית ראשית) בתזמורת הקאמרית הישראלית, אף הופיעה כסולנית עם מגוון תזמורות: התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית של ויזל (גרמניה), התזמורת הסימפונית של בון (גרמניה), תזמורת "מוסיקה אירופה" (איטליה), הפילהרמונית של "טקפן" (טורקיה), תזמורת גראץ למוזיקה עכשווית (אוסטריה), התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור, התזמורת הסימפונית חיפה, התזמורת הקאמרית הקיבוצית, סימפונט רעננה ותזמורת הבמה הישראלית.

אלינא גורביץ', בוגרת תואר שני מהאקדמיה למוזיקה בירושלים בכיתתו של הכנר חגי שחם, ניגנה תחת שרביטיהם של דניאל ברנבוים, מנדי רודן, יואל לוי, וויליאם אדינס, דאגלס בויד ועוד. היא הופיעה כסולנית בקונצרט חגיגי אשר התקיים בארמונו של נשיא איטליה, "הקוויראנאלה", בשידור חי בכל רחבי העולם. במעמד זה זכתה באות הוקרה על תרומתה לתרבות איטליה מטעם נשיא פרובינציית רומא. בנוסף, הופיעה באולם ה-"גוואנדהאוס" בלייפציג, האודיטוריום הלאומי של רומא, "תאטרו קולון" בבואנוס איירס ואולם הקונגרסים של וינה. אלינא גורביץ' ניגנה בכיתות אמן בפני הכנרים אייזק שטרן, יצחק פרלמן, שלמה מינץ ועברי גיטליס, ואף ניגנה בהרכבים קאמריים עם אמנים בכירים כמו איתמר גולן, בוריס אדריאנוב, עמיחי גרוס, מריאנה סירבו, ברונו ג'וראנה, חגי שחם, צבי פלסר, הלל צרי ורבקה גולני.

בשנים 2008-2001 כהנה כקונצרטמייסטר בתזמורת "מוזיקה אירופה" וב-2008/9 כהנה כקונצרטמייסטר בתזמורת הסימפונית של אלבורג (דנמרק). גורביץ' אף זכתה בפרס ראשון בתחרות המוזיקה הקאמרית בירושלים, פרס ראשון בתחרות למוזיקאים צעירים בוינה, "מענק היצירה" היוקרתי בשוויץ ומלגות הצטיינות מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל וקרן תרבות חיפה. אלינא גורביץ' הקימה לאחרונה את הסדרה הקאמרית הייחודית "קולאז'" בבאר-שבע, אותה היא מנהלת. כמו-כן, היא מופיעה בהרכבים קאמריים בסדרות הנחשבות בארץ, לרבות הסדרה הקאמרית של מוזיאון תל אביב, החוג למוסיקה הקאמרית בחיפה, הסדרה הקאמרית באוניברסיטה המורמונית בירושלים, הסדרה הקאמרית בפקולטה למוסיקולוגיה בירושלים, הסדרה הקאמרית בצוותא תל אביב והסדרה הקאמרית בשטריקר.

יום ג', 12 אפריל 2016 ב-20:30, יום ד', 13 אפריל 2016 ב-20:30, מוזיאון תל-אביב לאמנות, אולם רקנאטי.

מחיר כרטיס: 100-175 ש"ח טל' 03-5188845 שלוחה 5