צועדים עם משמעות: ילדים עם צרכים מיוחדים יצעדו בעדלאידע של חולון עם מיצגים שהכינו בעצמם

כלים
צילום: מנהיגות הורים צמ"ח
צילום: מנהיגות הורים צמ"ח

ילדים עם צרכים מיוחדים, תושבי חולון, יצעדו השנה בעדלאידע בפורים יחד עם בני משפחותיהם ויציגו מיצגים שהכינו בעצמם. היוזמה נולדה בקבוצת מנהיגות ההורים צמ"ח (צרכים מיוחדים חולון) הפועלת בעיר, אשר שמה לה למטרה להרחיב את מעגל החוגים לילדי החינוך המיוחד על מנת שיהיו שווים בין שווים וכמובן, פעילים בחיי הקהילה.

במסגרת זו מתקיים השנה, לראשונה, חוג "אמנות הקרנבל" למשפחות מיוחדות, בהדרכתו המסורה של אבי סיביליה. החוג הינו פרי שיתוף פעולה של רשת קהילה ופנאי, ביוזמתה של לילך שץ, יחד עם מנהיגות הורים צמ"ח ומטרתו עשייה קהילתית, ששיאה הכנת מיצגים וצעידה בעדלאידע המסורתית של חולון.

בחוג משתתפים ילדים עם צרכים מיוחדים, הוריהם ואחיהם, שלומדים לעבוד עם חומרים מסוגים שונים בטכניקות מיוחדות. הקבוצה נפגשת מדי שבוע במשך שעתיים ובמיוחד עבור העדלאידע יצרה מיצגים בהשראת סיפור הילדים "עליסה בארץ הפלאות".

לאור הצלחת הפעילות, הוחלט כי פעילות הקבוצה תימשך גם לאחר הפורים ומייד לאחר החג יחלו בחוג לבנות מיצג עבור פסטיבל "ימים לבנים בחולון" שיתקיים בחג השבועות.

מנהיגות צמ"ח הינה קבוצת מנהיגות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, תושבי חולון, הפועלים בהתנדבות. הקבוצה הוקמה בשיתוף האגף לשירותים חברתיים, מינהל החינוך וחברת "פיריון" והינה חלק מרשת קהילות המנהיגות של ארגון "קשר".