קונצרט יהודי – ערבי משותף ראשון מסוגו בהשתתפות שרת התרבות, מירי רגב, יערך תחת כיפת השמים בחאן חילו. הקונצרט מתקיים לרגל השקת מרכז חדש ללימוד מוזיקת המזרח הערבית והיהודית, שמושך אליו גם אמנים מחו"ל המגיעים לשיעורים. השירים, שחלקם נכתבו במיוחד לארוע, מדגימים את הקרבה של סגנונות השירה והפיוט בשתי השפות

כלים

קונצרט יהודי – ערבי משותף ראשון מסוגו יערך ביום חמישי, 10 במרץ, במעמד שרת התרבות, מירי רגב, תחת כיפת השמים בחאן חילו שבלוד העתיקה. הקונצרט נערך לרגל השקת מרכז חדש ללימוד מוזיקת המזרח שבו מלמדים ולומדים זה לצד זה ילדים, בני נוער ומבוגרים יהודים וערבים. המרכז מושך אליו גם אמנים מחו"ל המגלים ענין וסקרנות במוזיקה המיוחדת ומגיעים לשיעורים.

הקונצרט יכלול שירים משולבים בעברית וערבית שחלקם נכתב במיוחד לכבוד האירוע ואשר ידגימו את הקרבה של סגנונות השירה והפיוט בשתי השפות. המטרה היא למסד את ההופעות המשותפות ולהקים תזמורת משותפת יהודית – ערבית בלוד שתערוך הופעות בארץ ובעולם ותתרום לפיתוח המוסיקה המזרחית – אתנית ושילוב התרבויות בישראל.

מרכז מטרוז' הוא הראשון בארץ שעוסק בלימודי מוסיקה יהודית וערבית אתנית. במרכז לומדים תלמידים ערבים ויהודים, חילונים ודתיים, ילדים ומבוגרים אלו לצד אלו מוסיקה מזרחית – ערבית – שארקית כולל למידת נגינה על כלים מזרחיים כמו עוד, דרבוקה, כינור וטאר, מקהלה וקבוצת פיוט.

הארוע יתקיים ביום חמישי, 10 במרץ, בשעה 17:30 בחאן חילו שבלוד העתיקה. בערב יופיעו תלמידים כיחידים וקבוצות בקטעי נגינה, מופע מקהלה ויערך מופע של זמרים יהודים וערבים וביניהם רבי חיים לוק. המנהלים המוסיקליים של המרכז הם יורם אזולאי, היועץ המוסיקלי של התזמורת האנדלוסית אשדוד זוכת פרס ישראל וניזאר אלחאטר- מוסיקאי מחונן תושב העיר לוד. את הפרויקט מלווה מבחינה מקצועית ומוטי מלכא, יו"ר המרכז לפיוט ושירה באשדוד המלווה את הפרויקט מבחינה מקצועית יחד עם עיריית לוד ותפו"ח – רשת המתנ"סים של לוד.

ראש העיר לוד עו"ד יאיר רביבו: "העיר לוד שמה לה למטרה להעצים ולקדם את פסיפס התרבויות, הדתות והקהילות בעיר ולפעול לקירוב הלבבות בין האוכלוסיות השונות. ייסוד המרכז האתני לוד הינו אבן דרך משמעותית לשימור ושיפור איכות החיים כעיר שוחרת שלום בין תושביה, וזאת באמצעות התרבות, האמנות והמוזיקה. אני סמוך ובטוח שמטרוז' ישים את לוד על מפת הפיוט והשירה הישראלית"