משרד הביטחון מכיר בפעם הראשונה בהתארגנות מלווי נכי צה"ל המאוגדים בהסתדרות הלאומית. במהלך השבועיים הקרובים יתקיים בפעם הראשונה מפגש רישמי וישיר בין משרד ביטחון לבין ההסתדרות הלאומית והמלווים.

כלים

2500 המלווים התאגדו בשורות ההסתדרות הלאומית ומאז נעשו מספר פניות למשרד הביטחון לקיים דו שיח ישיר בנושא זכויותיהם. המלווים מועסקים באמצעות 3 חברות כח אדם, טענו כי משרד הביטחון הפך אותם לעובדים שקופים . עד כה סירב משרד הביטחון להיענות לבקשות לקיים דיאלוג אמיתי בנושא.

איתמר שרוני, ראש מערך הגיוס בהסתדרות הלאומית : "בהסתדרות הלאומית מברכים על שינוי העמדה בגישת משרד הביטחון ומאמינים כי בנפש חפצה יכולים הצדדים לגשר על הפערים. אני שמח כי בדקה התשעים ממש ,ידעו הצדדים לגלות אחריות לטובת ציבור נכי צה"ל , אשר המלווים הם בפועל בלון החמצן בחייהם"

לאור קבלת עמדת ההסתדרות הלאומית וועד מלווי הנכים , לא תתקיים ההפגנה שתוכננה מול הקירייה בתל אביב ביום א הקרוב.

אבנר מלכה, יו"ר ועד מלווי הנכים: " המאבק אותו אנו מנהלים בנחישות יחד עם ההסתדרות הלאומית, נושא פירות! לראשונה ולאור המאבק העיקש שלנו, משרד הביטחון יישב איתנו, המלווים וההסתדרות למשא ומתן על תנאי העסקה שלנו. הפגישה הראשונה תתקיים כבר בשבועיים הקרובים!!"

ח"הכ נאוה בוקר: "מלווי הנכים מופלים לרעה במשך שנים ועובדים בתנאי עסקה מגוחכים . פניתי אמש ליו"ר ועדת כלכלה של הכנסת במטרה לקיים דיון בעניינם ואני מקווה שנוכל להביא לשיפור משמעותי בתנאי העסקתם של מלווי הנכים בהקדם"

בהודעה משותפת למשרד הביטחון ולהסתדרות הלאומית נכתב: "משרד הביטחון, ועד מלווי הנכים והסתדרות העובדים הלאומית מודיעים כי נקבעה פגישה שבמסגרתה ידונו הצדדים בתנאי העסקתם של מלווי הנכים ובמסגרתה יציג משהב"ט, בין היתר, את השינוי שבכוונתו לבצע במערך ליווי הנכים

בפגישה זו יהיו נוכחים הגורמים הרלוונטיים והיא צפויה להתקיים שבוע שבין 21-24 לפברואר.

יודגש כי כל עוד הצדדים מצויים בהידברות, ימנעו מלווי הנכים מנקיטה בצעדים ארגוניים כלשהם ולרבות לא תתקיים ההפגנה שתוכננה ליום א' הקרוב מול הקירייה בתל-אביב. יובהר כי אין בקיום הפגישה משום הודאה בטענות מלווי הנכים."