גרינפיס הציב 'אסדת קידוח' בכיכר הפרלמנט הבריטי, זאת במחאה לכוונות הממשלה לאשר קידוחי פראקינג בניגוד להחלטת המחוז ולרצון התושבים. האסדה המתנשאת לעשרה מטרים פולטת להבת אש מדי שעה

כלים
קודחים בפרלמנט הבריטי: גרינפיס הציב אסדה במחאה על תכניות קידוח
קודחים בפרלמנט הבריטי: גרינפיס הציב אסדה במחאה על תכניות קידוח

גרינפיס בריטניה התקין 'אסדת קידוח' בכיכר הפרלמנט הבריטי אתמול. מדי שעה פלטה אסדת הדמה, שהתנשאה לגובה עשרה מטרים, להבת אש שקולותיה הגיעו עד לבית הפרלמנט התחתון. ועדת בדיקה חיצונית שתבחן האם לאשר את קידוחי הפראקינג במחוז לנקשייר בצפון אנגליה נפתחה אמש רשמית. זאת לאחר שחברת האנרגיה האוסטרלית (Cuadrilla) עתרה נגד דחיית בקשתה לביצוע פראקינג לכריית גז על-ידי מועצת המחוז.

סקר חדש מציג כי קרוב לשני-שליש (62%) מתושבי בריטניה סבורים כי הסמכות לאישור בקשות לקידוחי פראקינג צריכה להיות בידי המחוז ולא השלטון המרכזי. הסקר נערך על-ידי מכון Populus בהזמנת גרינפיס בריטניה.

עם זאת, השר המופקד על הקהילות, גרג קלרק, כבר הודיע שבידיו הסמכות האחרונה להכריע בגורל התכנית. בשנה שעברה החליטה הממשלה כי תוכל להתעלם מהחלטות השלטון המקומי וכן מועדת הבדיקה החיצונית במסגרת המסלול המהיר לאישור פראקינג. בסוף השבוע שעבר דלפה התכתבות בין שלושת שרי הקבינט הבריטי שהציעה כי בקשות לפראקינג יוצאו מסמכות הרשויות המקומיות.

קמפיינרית גרינפיס בריטניה, חנה מרטין, אמרה: "אנחנו כאן כדי להילחם על עתיד האזור הכפרי, בשעה שהשרים מנסים לכפות את תכניות הפראקינג הלא-פופולאריות על חשבון ההליך הדמוקרטי המקומי ורצון התושבים. האסדה בכיכר הפרלמנט מדגימה מעט את השלכות הפראקינג על התושבים. הציבור לא יעמוד לצד ממשלה הדורכת בגסות על הדמוקרטיה כדי לתעש את הנוף ולהזיק לאקלים. בשנה שעברה חשף גרינפיס בריטניה כי חברת האנרגיה Cuadrillaנהנית ממקלט המס באיי קיימן, וכי ארבעה מתוך עשרה רשיונות בבעלותה לביצוע פראקינג נהנים כולם או חלקם ממקלט המס.

עוד הוסיפה מרטין: "גם ממשלת בריטניה יודעת כי עתודות האנרגיות המזהמות חייבות להישאר באדמה אם אנחנו רוצים להשאיר סיכוי למלחמה בשינויי האקלים. בימים שאחרי הסכם פריז, פנייה לגז היא אסטרטגיה לא כלכלית ולא סביבתית לבריטניה".

45 אחוזים מחברת פצלי השמן הגדולה בבריטניה, Cuadrilla, נמצאת בבעלות חברת Riverstone, הרשומה באיי קיימן. 45 אחוזים נוספים שייכים לחברה האוסטרלית AJ Lucas, שבעל המניות הגדול בה (Kerogen Investments) רשום אף הוא באיי קיימן.

קידוחי הנפט וגז בשיטת הפראקינג (שבירה הידראולית), נתפסים כשנויים במחלוקת בעולם ונאסרו באופן רשמי במדינת ניו-יורק אשתקד. קידוחי הפארקינג משלבים הזרמה בלחץ גבוה של כמויות אדירות של מים בתוספת של עשרות עד מאות חומרים כימיים שחלקם מוכרים כמסרטנים על-ידי ארגון הבריאות העולמי וחלקם מוגנים בחסיון מסחרי. פראקינג היא חלק משיטות שגובות מחיר סביבתי ובריאותי כבד באזורים רבים בארה"ב בזיהום הקרקע, המים והאוויר ומעלות סימני שאלה קשים סביב האפשרות להפקה עתידית של נפט ברמת הגולן.