הגן הסולארי הנייד – מיזם של הגן הסולארי המבצע פרויקטים סביבתיים בבתי ספר – יקיים במהלך חודש שבט הפנינג נטיעות ענק בתשעה בתי ספר שונים ברחבי ישראל, שבמסגרת תלמידי בתי הספר יהפכו את אחד מקירות המבנה לקיר ירוק

כלים
הקיר הירוק הוא גן אנכי שבנוי ממערכת צפופה של אדניות בנויות מבקבוקי פלסטיק
הקיר הירוק הוא גן אנכי שבנוי ממערכת צפופה של אדניות בנויות מבקבוקי פלסטיק

הקיר הירוק הוא גן אנכי שבנוי ממערכת צפופה של אדניות בנויות מבקבוקי פלסטיק שבתוכם נשתלים צמחים, וטפטפות שמשקות את הצמחים. לאחר שהצמחים גדלים, הם מכסים את שטח הקיר והופכים אותו למעין גדר חיה.

הגן הסולארי הנייד, מיסודו של יניב פילדסט, יוזם בנייה והקמה של קירות ירוקים בבתי ספר. מדובר בפעילות של יום שלם, שבה כל אחד ממאות ילדי בית הספר בונה אדנית מבקבוק פלסטיק, שותל צמח באדנית ותולה אותה על מערכת האדניות שנתלית על הקיר

· ב-17 לינואר – יינטע קיר ירוק בבית הספר "מורשה" בפרדס חנה;

· ב.18.1 יינטע קיר ירוק בבית הספר "א.ד. גורדון" בפתח-תקווה;

· ב-20.1 יינטע קיר ירוק בבית הספר "נתן יונתן" בפתח-תקווה;

· ב-21.1 יינטע קיר ירוק בבית הספר "יעקב כהן" בקריית-אונו;

· ב-24.1 יינטע קיר ירוק בבית הספר "קריית יערים" ברמת השרון;

· ב-26.1 יינטע קיר ירוק בפנימיה המדעית-תורנית "חרב לאת";

· ב-29.1 יינטע קיר ירוק בבית הספר "ישעיהו" בחולון;

· ב-1.2 יינטע קיר ירוק בבית הספר "עין גנים" בפתח-תקווה;

· ב-5.2 יינטע קיר ירוק בבית הספר "רמת כרמים" באשקלון.

בסך הכול יינטעו בשבט למעלה מ-4,000 בקבוקים בקירות ירוקים בתשעה בתי ספר ברחבי הארץ.

"הקמת הקיר הירוק היא הרפתקה וחוויה של מחקר חוויתי, היא מחזקת את תחושת השייכות והעשייה של ילדי בית הספר ומגבירה את מודעותם הסביבתית, תורמת לאסתטיקה של המבנה וכמובן עושה פלאים לאיכות הסביבה", אומר פילדסט, "החזון שלי הוא שכל קירות בתי הספר בישראל יהיו ירוקים".

הגן הסולרי, השוכן בבנימינה, הוא מיזם שמטרתו לקדם טכנולוגיות אנרגיה ירוקה, איכות הסביבה וקיימות בקרב הציבור בישראל באמצעות חינוך חוויתי ומהווה מרכז הדרכה מוביל לנושאים סביבתיים. את הגן יסד יניב פילדסט באוגוסט 2009 והוא מנהל אותו גם כיום. פעילות הגן מיועדת למשפחות, לתלמידי בתי ספר בכל הגילאים, גני ילדים, קייטנות וקבוצות מאורגנות של סטודנטים, חיילים, תיירים, נוער יהודי מחו"ל, מקומות עבודה, גמלאים ואנשים פרטיים. בנוסף לפעילות בגן עצמו, הקים פילדסט את "הגן הסולארי הנייד", המקיים פעילות סביבתית בבתי ספר ומוסדות חינוך בבתי ספר בכל רחבי המדינה.