סקר דעת קהל: רוב הציבור לא יתנגד לשלם לסוכן ביטוח על ניהול תיק פנסיוני. רק 8.8 אחוז מאמינים שהאוצר דואג לפנסיות שלהם; נשיא לשכת סוכני ביטוח: "איננו יכולים לסמוך על איש פרט לעצמנו, לכך חשיבות גדולה אף יותר כשמדובר בעתידנו הפיננסי

כלים

לשכת סוכני ביטוח ערכה סקר באמצעות מכון פאנלס בנושא ביטוח פנסיוני. בסקר שנערך השבוע השתתפו 503 משיבים בגילאי 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל. המחקר נערך באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.5%±.

תקציר ממצאי הסקר:

·כ- 76 אחוז מאוכלוסיית ישראל יודעים באיזה גוף מתנהלת תוכנית הפנסיה שלהם.

·לבעלי השכלה אקדמאית יש קרן פנסיה באחוזים גבוהים יותר והם יודעים היכן מתנהלת הפנסיה שלהם במידה רבה יותר בהשוואה לבעלי השכלה נמוכה יותר.

·כ- 45 אחוז חושבים שיסכימו לשלם לסוכן ביטוח לטובת ניהול החיסכון הפנסיוני שלהם.

·33אחוז השיבו כיקרן פנסיה נתפסת על ידם כעדיפה לחסכון פנסיוני על פני ביטוח מנהלים וקופת גמל.

·פערים משמעותיים בין גברים לנשים - על השאלה "האם אתה יודע כמה כסף צברת ומה יהיה גובה הפנסיה שלך כשתצא לגמלאות?" בעוד 27 אחוז מהגברים השיבו בשלילה, 41 אחוז מהנשים השיבו כי אינן מודעות לכך.

·19אחוז בלבד מהנשאלים בסקר השיבו כי הם מנהלים מעקב אחר החיסכון הפנסיוני שלהם, יודעים בדיוק כמה כסף הם צוברים ומה יהיה גובה הפנסיה כשיפרשו.

·8.8 אחוז בלבד מהנשאלים בסקר מאמינים כי הרפורמות של משרד האוצר דואגות לפנסיה שלהם במידה רבה או רבה מאוד. כ-50 אחוז סבורים שהאוצר אינו דואג להם או דואג להם במידה מועטה.

אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני ביטוח: "העובדה כי רוב הציבור לא יתנגד לשלם לסוכן ביטוח על ניהול תיק פנסיוני מהווה הוכחה נוספת לכך, שהציבור מבין את חשיבותו של חסכון ארוך הטווח. לצערי הרגולטור אינו מספק תשתית מתאימה ליצירת ביטחון כלכלי, ולכן איננו יכולים לסמוך על איש פרט לעצמנו – לכך חשיבות גדולה אף יותר כשמדובר בעתידנו הפיננסי. ניהול כספי פנסיה הוא נושא מורכב וסבוך, התחום מצריך את התערבותו של סוכן ביטוח המומחה בתחום הפנסיוני, בעל ראייה ארוכת טווח שביכולתו לייעץ כיצד ניתן למקסם את כספינו לסכום המירבי. העובדה כי כחמישית בלבד מהציבור מבצע מעקב אחר חסכונותיו הפנסיונים מדגישה את חשיבותו של סוכן הביטוח בחיי הציבור. באחריותנו לדאוג לעתידנו הפיננסי, גם אם נדמה לנו שהוא רחוק מהעין. אני קורא לציבור להקדיש תשומת לב ראויה לעתידו הכלכלי ולפנות לייעוץ אצל סוכן ביטוח המומחה בביטוח פנסיוני".

יובל ארנון, יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכת סוכני ביטוח: "במקרה הטוב האזרח יודע היכן מתנהל החיסכון הפנסיוני שלו, הוא סומך על סוכן הביטוח שלו יותר מכל השחקנים האחרים בשוק וגם יהיה מוכן לשלם לסוכן הביטוח עבור ניהול החיסכון שלו; זאת לאור חוסר הידע הגדול בתחום מצד אחד, ומאידך - מחסור באנשי מקצוע אשר יכולים לעשות לאזרח סדר בכל החיסכון הפנסיוני שלו, וזאת לאחר איבוד האמון בריבון שאכן הרפורמות שלו יעזרו בתחום זה".