לפני כשנתיים הזדעזעה המדינה כשילד בן שנה וחצי נחנק למוות כשאכל בננה בפעוטון בו שהה. כעת הגישו ההורים השכולים תביעת פיצויים נגד בעלי הפעוטון וחברת הביטוח שלו, בה הם מאשימים את הנתבעים ברשלנות פושעת בעצם מתן בננה לא חתוכה ולא מרוסקת, למאכל באופן עצמאי לפעוט כה רך בשנים למרות אזהרותיהם, וכן בכך שהם שמו לב כי הפעוט נחנק מהבננה רק פרק זמן ארוך וגורלי לאחר מכן

כלים

תביעה פיצויים קורעת לב הוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב על ידי זוג הורים צעירים ממרכז הארץ, אשר בנם בן השנה וחצי נחנק למוות בזמן אכילת בננה בפעוטון בו שהה.

בתביעה שהוגשה נגד שני בעלי הפעוטון ונגד חברת הביטוח "כלל" שביטחה אותו, טוענים ההורים בין היתר כי הנתבעים התרשלו בעצם מתן בננה למאכל באופן עצמאי לפעוט כה רך בשנים, כי הנתבעים וצוות עובדי הפעוטון לא השגיחו על בנם עת אכל את הבננה הקטלנית, וכי הם שמו לב שהוא נחנק ממנה רק זמן רב וגורלי לאחר מכן. טרם הוגש כתב הגנה.

הטרגדיה שזעזעה את המדינה אירעה בחודש מרץ 2009, כשאמו של הפעוט קיבלה שיחת טלפון מאחד משני בעלי הפעוטון, בה הוא הודיע לה להגיע בדחיפות למקום כיוון שבנה נחנק. בכתב התביעה אותו הגישו עוה"ד שלמה הרדי ואבישי בוגן, מתל אביב, נטען כי כשהגיעה האם לפעוטון, תוך שהיא מזעיקה גם את בעלה למקום, היא גילתה למרבה האימה כי בגן כבר מצוי צוות של אמבולנס אשר מבצע תהליך של החייאה בילד הקטן.

האם סיפרה כי היא הצטרפה לאמבולנס אשר הבהיל את בנה לבית חולים רמב"ם והייתה עדה לניסיונות ההחייאה שנמשכו גם במהלך הנסיעה וגם בחדר הטראומה בבית החולים. הפעוט אושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים במצב אנוש עם פגיעה מוחית קשה, וכעבור ארבעה ימים נקבע מותו.

בכתב התביעה מאשימים ההורים את בעלי הפעוטון כי לא דאגו להאכיל אותו על פי גילו ויכולתו, כי נתנו לו לאכול באופן עצמאי בננה שמבלי שריסקו או חתכו אותה לחתיכות זעירות, כי הפקירו את המנוח לאכול בננה לא מרוסקת מבלי להשגיח או לפקח עליו, וכי לא הדריכו את שאר העובדים בפעוטון באשר לנקיטת צעדי זהירות להאכלת הפעוטות.

לטענת ההורים, הם דרשו ממפעילי הגן עוד לפני האסון שלא לתת לבנם לאכול בננות כיוון שסבל מעודף ליחה בדרכי הנשימה, אך הם התעלמו ברשלנות מדרישה זו.

בכתב התביעה מופיעות האשמות חריפות נוספות נגד בעלי הפעוטון, בין היתר על כך שהם טיפלו במספר פעוטות גדול במיוחד, דבר שלא אפשר להם השגיח כראוי על בנם, שהם לא ידעו לבצע את פעולות ההחייאה הנכונות בפעוט בשעה שנחנק.

ההורים תובעים מבעלי הפעוטון סכום של 55 אלף שקל עבור הוצאות הקבורה של הבן ואובדן ימי עבודה שלהם בגלל הטרגדיה, וכן סכומים נוספים הנתונים לשיקול בית המשפט: זאת, בגין כאב וסבל שנגרם להם ולבנם המת, אובדן השתכרות לעתיד של הבן, לרבות אובדן תנאים סוציאליות ותשלומי פנסיה.

בנוסף, דורשים ההורים השכולים פיצויים עבור קיצור תוחלת חייו של המנוח. הם מוסיפים וטוענים כי האירוע הקשה בו נכחו בעצמם וכן הידיעה על מותו הטרגי בטרם עת של בנם הפעוט, שינו את חייהם מקצה לקצה וגרמו להם לפגיעות נפשיות קשות בגינם הם מטופלים עד היום אצל פסיכולוגים ומרפאים אלטרנטיביים לתמיכה בשכול.